| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
Jerome
Gevorderde deelnemer

89 berichten |
Geplaatst - 26 juni 2006 : 14:35:50
|
Is er iemand die ervaring heeft met een zogenaamde Winddeflector? Dat wil zeggen zo'n gaas achter de stoelen (of tussen de rolbeugel) zodat je een stuk minder wind in je nek voelt? Ik ben heel erg benieuwd! Groeten, Jerome |
Bewerkt door op |
|
|
Beheerder
Forum Admin

724 berichten |
Geplaatst - 26 juni 2006 : 16:37:26
|
Jerome,
Ik heb zelf geen winddeflector, maar er wel over gesproken met Cobra-rijders die er eentje hebben. Het schijnt wel iets te werken, maar heeft zijn beperkingen. De grootste bottleneck lijkt de hellingshoek van de voorruit te zijn. De voorruit staat nogal recht omhoog. Daardoor komt de wind grotendeels voor de deflector de cockpit in (wind in je nek). Eigenlijk zou je de vooruit iets schuiner moeten plaatsen in combinatie met een winddeflector. Dat levert gelijk twee nadelen op: als je lang bent, kijk je mischien tegen de bovenstijl van de voorruit aan en je kap past niet meer. Dat laatste kan je laten aanpassen. Het eerste niet, of je moet je stoel nog wat lager kunnen krijgen.
N.B. Dit is een onderwerp voor "algemene techniek" of "algemene discussie" Zolang je niet te koop vraagt of hebt hoort het hier niet thuis. |
Bewerkt door op |
 |
|
|
Jerome
Gevorderde deelnemer

89 berichten |
Geplaatst - 27 juni 2006 : 00:13:59
|
Ik heb John Kox al mijn voorruit 'platter' laten zetten. Helpt wel iets, ben ook niet zo lang. Verder wil ik heel graag weten waar de winddeflector te koop is, want ik wil dit graag kopen. En zo past het mijnsinziens toch in deze rubriek. Groeten, Jerome |
Bewerkt door op |
 |
|
|
Koos
Top poster

470 berichten |
Geplaatst - 27 juni 2006 : 21:06:32
|
Jerome,
Hierbij een link naar een winddeflextor http://www.fancycars.nl/wind.htm
Wanneer je in een cabrio rijdt creeer je achter de voorruit een vacuum, waardoor de wind in je nek blaast. Bij Topgear hebben ze daar aandacht aan besteed. Er zat een man met een toupetje in een TVR en dat waaide bij een gegeven snelheid af. Het toupetje werd de richting voorruit geblazen (gezogen).
Wat ik ook al enkele malen gezien heb bij een cobra is een plaat van plexiglas gemonteerd tegen de rolbeugels.
Succes
|
Koos www.gd-cobra.blogspot.com GD427 MKIV met Ford V8 5,0 HO
|
Bewerkt door op |
 |
|
|
Resik
Moderator

1170 berichten |
Geplaatst - 28 juni 2006 : 07:41:38
|
Oke,
de conclusie is dus ook geen toupetje dragen in je Cobra !
Mvg,
Rocco |
Mvg,
Rocco Jansen

|
Bewerkt door op |
 |
|
|
Koos
Top poster

470 berichten |
Geplaatst - 28 juni 2006 : 20:33:39
|
Topgear conclusies: - draag alleen goedkope toupetjes, deze blijven beter zitten - wanneer toupetje dan alleen met een winddeflector - rij niet harder dan 120 miles/uur
|
Koos www.gd-cobra.blogspot.com GD427 MKIV met Ford V8 5,0 HO
|
Bewerkt door op |
 |
|
|
Jerome
Gevorderde deelnemer

89 berichten |
Geplaatst - 29 juni 2006 : 00:01:57
|
Beste mede Cobrianen, Toepetje bleef zitten, hoop alleen dat mijn kunstgebit er niet meer uitklappert... Hartelijk dank voor de tip! Jerome |
Bewerkt door op |
 |
|
|
Sjoerd
Top poster

321 berichten |
Geplaatst - 29 juni 2006 : 00:12:57
|
|
|
|
skorpion
Senior deelnemer

155 berichten |
Geplaatst - 29 juni 2006 : 10:16:03
|
Tijdje geleden heb ik hier ook naar gekeken. Mijn bevindingen staan op mijn site, welbepaald op deze pagina. http://users.telenet.be/cobra427/aero.html
Bij een brede rollbar is het makkelijker om iets te maken, maar der zijn vast ook mooie oplossingen voor de meeste single hoops onder ons.
Persoonlijk vind ik zo'n gaas die aan de rollbar te klemmen is de mooiste oplossing. En een windbreaker zorgt voor minder weerstand, ik weet dat het gek klinkt maar het is zo, check the site.
Groeten, Andy |
Dax Cobra de Dion |
Bewerkt door op |
 |
|
|
Koos
Top poster

470 berichten |
Geplaatst - 29 juni 2006 : 21:02:59
|
|
|
|
Paul
Senior deelnemer

220 berichten |
Geplaatst - 29 juni 2006 : 21:07:12
|
|
|
|
Sjoerd
Top poster

321 berichten |
Geplaatst - 04 maart 2010 : 23:37:16
|
Iemand al concreet ervaring met iets (anders dan plexiglas)?
Insert Image:
 33,63 KB |
Bewerkt door op |
 |
|
|
Frank
Gevorderde deelnemer

149 berichten |
Geplaatst - 05 maart 2010 : 11:17:33
|
pfff lijkt wel een beetje op een paus mobiel  |
Bewerkt door op |
 |
|
|
mjbcobra
Beginnende deelnemer
21 berichten |
Geplaatst - 05 maart 2010 : 18:17:12
|
Wellicht gewoon een sjaaltje????. Afhankelijk van de temperatuur eentje die dikker of dunner van stof is. Lijkt me goedkoop en simpel te installeren . Grtn Maurice V |
Bewerkt door op |
 |
|
|
@@RT
Top poster

301 berichten |
Geplaatst - 06 maart 2010 : 03:12:26
|
|
Inderdaad Maurice ... en met de kraag omhoog valt het allemaal nog mee. |
Bewerkt door op |