| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
RVL
Regelmatige deelnemer

63 berichten |
Geplaatst - 14 april 2010 : 19:31:31
|
Zijn er mensen die ervaring hebben met een elektrische waterpomp. Ik zie wel wat modellen staan bij summit, maar ik wil er ook een die nog 5 minuten nadraait, of hebben ze dat allemaal? Zodat de motor niet kan gaan koken als ik stop met rijden. Of kan ik de bestaande ook elektrisch maken?
De problemen met een de te hoge temperatuur blijven. Ben bang dat de watertemperatuur meter van smiths geen goede waarde aangeeft. Nu heb ik een mechanische smiths watertemperatuurmeter gekocht, dus met een kwikbolletje. (mini) Ik hoop dat deze nog voor het weekeind binnen is.
Groet Ruud |
Bewerkt door op |
|
|
Cobraman
Gevorderde deelnemer

131 berichten |
Geplaatst - 15 april 2010 : 20:38:56
|
Hallo Ruud,
misschien een overbodige tip maar zorg dat er in de aansluiting op het manifold (=hoogste punt op de motor) geen lucht "gevangen zit".
ik heb hetzelfde euvel gehad en ook mijn temperatuur liep behoorlijk op. Trouwens die van de motor ook 
dus eerst maar eens voor 200 % zeker zijn dat alles ontlucht is.
suc6 Cor. |
www.Cobraman.nl |
Bewerkt door op |
 |
|
|
Sjoerd
Top poster

321 berichten |
Geplaatst - 15 april 2010 : 20:54:51
|
|
Ruud, bij mij zit aan de bovenkant van de radiator nog een extra ontluchtingspijpje om de laatste lucht eruit te laten. Weet je hoeveel liter koelvloeistof er in totaal in het koelsysteem is gegaan? |
Bewerkt door op |
 |
|
|
RVL
Regelmatige deelnemer

63 berichten |
Geplaatst - 01 mei 2010 : 10:01:47
|
Hallo Sjoerd.
Ik dacht dat er 11 of 12 liter in ging. Ik heb die van -26 graden gebruikt. Het schijnt dat deze een hoger kookpunt heeft.
Ook zit er bij mij een soort overstort als je snel op je gas of van je gas afgaat spuit hij het teveel in het tankje.
Groeten Ruud |
Bewerkt door op |
 |
|
|
jepe
Senior deelnemer

158 berichten |
Geplaatst - 01 mei 2010 : 19:59:52
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerd
Ruud, bij mij zit aan de bovenkant van de radiator nog een extra ontluchtingspijpje om de laatste lucht eruit te laten.
Hallo.
Ik las het een beetje laat, vandaar. Maar, wat ik wilde zeggen; je moet er goed rekening mee houden dat over het algemeen bij een Cobra de bovenkant van de radiateur een (flink) stuk lager zit dan het hoogste punt van het blok. Een radiateur kan dan wel een voorziening hebben "om de laatste lucht eruit te laten", alleen, bij een Cobra zit die laatste lucht meestal niet in de radiateur (vaak wel in het thermostaathuis).
Groet, Jan. |
Bewerkt door op |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|